• Naslovnica
  • STP općenito
  • Baza znanja
    • Računalna oprema
      • Nastavnička oprema
        • Hibridna računala
        • Prijenosna računala
        • OCS Inventory
        • Tableti
      • Učenička oprema
      • Učionička oprema
        • Monitori s funkcijom dodira
      • Regionalni obrazovni centri
      • Prijava poteškoća
    • Mreža
      • Mrežna oprema
        • Mrežna oprema – pilot projekt
        • Pasivna mrežna oprema
          • Pasivna mrežna infrastruktura pilot projekta
          • Komunikacijski ormari i priključnice
          • Sustav označavanja komunikacijskih ormara
        • Aktivna mrežna oprema
          • Mrežni usmjerivač
          • Mrežni preklopnik
          • Bežične pristupne točke
      • Konfiguracija mreže
        • Konfiguracija bežičnih mreža
      • Nadzor mreže
        • Cisco Prime Infrastructure
        • Cisco Meraki oblak
      • Prijava poteškoća
  • Česta pitanja
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Korisne poveznice
Menu
EU logotip
MENUMENU
  • Naslovnica
  • STP općenito
  • Baza znanja
    • Računalna oprema
      • Nastavnička oprema
        • Hibridna računala
        • Prijenosna računala
        • OCS Inventory
        • Tableti
      • Učenička oprema
      • Učionička oprema
        • Monitori s funkcijom dodira
      • Regionalni obrazovni centri
      • Prijava poteškoća
    • Mreža
      • Mrežna oprema
        • Mrežna oprema - pilot projekt
        • Pasivna mrežna oprema
          • Pasivna mrežna infrastruktura pilot projekta
          • Komunikacijski ormari i priključnice
          • Sustav označavanja komunikacijskih ormara
        • Aktivna mrežna oprema
          • Mrežni usmjerivač
          • Mrežni preklopnik
          • Bežične pristupne točke
      • Konfiguracija mreže
        • Konfiguracija bežičnih mreža
      • Nadzor mreže
        • Cisco Prime Infrastructure
        • Cisco Meraki oblak
      • Prijava poteškoća
  • Česta pitanja
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Korisne poveznice
Početna stranica » Česta pitanja

Česta pitanja

Mrežna oprema

Kako prijaviti poteškoće s mrežnom opremom?

Prijavu poteškoće s mrežom u školi  potrebno je poslati na adresu elektroničke pošte helpdesk@carnet.hr sa svim potrebnim podacima:

  • Ustanova:
  • Adresa ustanove:
  • Kontakt-osoba:
  • Broj mobitela i e-adresa kontakt-osobe:
  • Detaljan opis poteškoće:

Nadzor mreže

Kako kreirati račun za spajanje na Guest SSID – Meraki?

Za spajanje u guest mrežu potrebno je kreirati korisnički račun u Meraki dashboardu. Klikom na Network-Wide > Users otvara se prozor s popisom administratora i gostiju kojima je omogućen pristup mreži. Klikom na Add new user otvara se prozor.

Nakon unosa imena, mail adrese i lozinke potrebno je u polju Authorized odabrati Yes, kako bi se korisniku omogućio pristup bežičnoj mreži, te kliknuti na Create user.

Kako kreirati račun za spajanje na Guest SSID – Aruba?

Za spajanje u guest mrežu potrebno je kreirati korisnički račun u Aruba AirWave sustavu. Klikom na Groups > AP_Škola_x > Instant Config otvara se prozor te na lijevoj strani kliknemo na Security > Users for Internal Server. Zatim upisujemo potrebne podatke Username i Password te kliknemo na Add.

Nakon unosa Username i Password u polju Type treba odabrati tip korisnika, što je u našem slučaju uvijek Guest i kliknemo na Add. Zatim je potrebno pohraniti podatke pritiskom na tipku Save i Apply.

Kako podesiti filtriranje klijenata kroz Arubu?

Ako administrator sustava (STP) zapazi da pojedini klijent generira previše prometa i na taj način opterećuje mrežu te ometa rad ostalim korisnicima, može mu se onemogućiti pristup mreži ili ograničiti pristup mreži korištenjem tzv. Group-policy pravila. Potrebno je odabrati korisnika i pod Device policy blokirati uređaj.

Kako podesiti filtriranje klijenata kroz Meraki?

Ako administrator sustava (STP) zapazi da pojedini klijent generira previše prometa i na taj način opterećuje mrežu te ometa rad ostalim korisnicima, može mu se onemogućiti pristup mreži ili ograničiti pristup mreži korištenjem tzv. Group-policy pravila. Potrebno je odabrati korisnika i pod Device policy blokirati uređaj.

Kako prikazati korisnike koji su spojeni na mrežu škole kroz Aruba sustav?

Aktivnostima klijenata vidljivih na Meraki UTM pristupa se klikom na Network-wide > Monitor > Clients nakon čega se otvara prozor s popisom korisnika. Na prikazu je moguće vidjeti popis klijenata koji su se koristili mrežom u određenom razdoblju i različite informacije o klijentima.

Da bi se vidio popis spojenih klijenata na bežičnoj mreži, potrebno je kliknuti na Clients > Connected.

Kako prikazati korisnike koji su spojeni na mrežu škole kroz Meraki sustav?

Prikaz korisnika spojenih na mrežu dobivamo preko Network-wide -> Clients.

Popis korisnika možemo filtrirati po SSID-u te po vremenskom periodu. Klikom na +, na desnoj strani ekrana te na popis korisnika možemo dodati više stavki. Klikom na More, ispod grafa, dobivamo uvid u najčešće korištene aplikacije, a klikom na pojedinog korisnika dobivamo detaljnije informacije o tom korisniku.

Kako provjeriti status licence u Aruba sustavu?

U slučaju isteka licenci može doći do prekida rada mreže. Stoga je važno voditi računa o tome da su licence ažurirane.  Status licencija može se provjeriti klikom na Organization > Configure > License info.

Kako provjeriti status licence u Meraki sustavu?

U slučaju isteka licenci može doći do prekida rada mreže. Stoga je važno voditi računa o tome da su licence ažurirane. Status licenci može se provjeriti klikom na Organization > License info.

Kako se spojiti na Eduroam?

Za korištenje Eduroam usluge potrebno je imati AAI@EDUHR elektronički identitet (@skole.hr adresu i pripadajuću lozinku). Eduroam installer nalazi se na poveznici u nastavku: https://installer.eduroam.hr/  te je potrebno odabrati Preuzimanje postavki. Odabirom vrste uređaja, otvaraju se koraci kako postaviti pristup mreži.

Na nekim uređajima (posebice noviji uređaji) nije nužno instalirati eduroam installer, bit će dovoljno sa zadanim postavkama odraditi prvu prijavu na eduroam.

Kod nekih je dovoljno pronaći mrežu, otvoriti postavke mreže, EAP način koji je inicijalno postavljen na PEAP promijeniti u TTLS. Zatim odabrati PAP kao drugu metodu autentifikacije, a potom unesite korisničko ime (ime.prezime@skole.hr) i lozinku kako biste se povezali na mrežu.

Mogu li kreirati dodatan SSID kroz sustav za nadzor mreže?

Ne preporučuje se kreiranje dodatnih SSID-eva, mreža bi se trebala koristiti na način na koji je prvotno i napravljena.

U svakoj školi definirane su tri bežične mreže (3 SSID-a):

1. eSkole – služi za povezivanje tableta u STEM učionicama na bežičnu mrežu, odnosno za povezivanje uređaja koje koristi više različitih osoba,

2. eduroam – služi za povezivanje učenika, nastavnika i ostalog osoblja na bežičnu mrežu, odnosno za povezivanje uređaja kojeg u pravilu koristi samo jedna osoba,

3. guest – služi za povezivanje vanjskih posjetitelja i partnera na bežičnu mrežu.

Na ovaj način moguće je pratiti mrežni promet, a kreiranjem dodatnih SSID-eva promet se ne može nadzirati.

 

U slučaju da postoje poteškoće u školi s mrežom ili opremom, molimo obratite se na helpdesk@skole.hr sa svim potrebnim podacima:

Ustanova:

Adresa ustanove:

Kontakt-osoba:

Broj mobitela i e-adresa kontakt-osobe:

Detaljan opis poteškoće:

Model:

Serijski broj uređaja:

Product No/ProdID: (ovo je potrebno samo za HP uređaje)

Mogu li učenici dobiti dozvolu za spajanje na mrežu eSkole?

Ne mogu. eSkole služi isključivo za održavanje nastave u interaktivnoj učionici i kao takva je mreža postavljena za neometano održavanje nastave. Prijava se vrši dodatnom autentikacijom putem Captive portala prijava.e.skole.hr.Za pristup Internetu od strane učenika na privatnim uređajima treba koristiti Eduroam.

Postoji li ograničenje broja korisnika koji se mogu spojiti na kreirane SSID-eve?

Ne postoji. Veći broj spojenih korisnika na određeni SSID, ako koriste razne online alate ili gledaju videozapise, jedino mogu utjecati na brzinu veze, kao i kod bilo koje druge mreže.

Što ako se ne mogu prijaviti u Meraki/Arubu?

U sustav za nadzor mreže prijavljujete se sa svojim korisničkim podacima (@skole.hr korisnička oznaka i pripadajuća lozinka) koje dobijete u školi.

Molimo da prvo provjerite ispravnost podataka na mrežnoj stranici u nastavku: https://provjera.skole.hr/

U slučaju da Vam sustav javlja neispravne korisničke podatke, obratite se administratoru imenika u školi koji ima mogućnost administrirati Vašim računom i izdati Vam novu lozinku.

Napominjemo, kako bi mogli administrirati sustavom, administrator imenika Vam treba u HUSO sustavu pod Tip administratora dodijeliti oznaku e-Škole tehničar.

Ako će i dalje postojati poteškoće s prijavom u sustav, molimo javite se CARNET Helpdesku telefonski na broj 01/6661-500 ili putem elektroničke poruke helpdesk@skole.hr te navedite svoju korisničku oznaku s kojom se prijavljujete, sustav u koji se prijavljujete i grešku koja Vam se javlja prilikom prijave.

Što je s licencama za Meraki sustav?

Licence nabavljene u pilot projektu vrijede 5 godina. CARNET će nastojati u budućnosti produljiti navedene licence, ali još uvijek nemamo informacije hoće li to biti moguće kroz program e-Škole. O daljnjem tijeku kao i svemu vezanom za drugu fazu programa e-Škole bit ćete obaviješteni.

Nastavnička oprema

Kako instalirati MS Office na opremu HP Pro tablet?

Instalacija Office 365 na tablete i hibride:
Korisnici trebaju instalirati Office 365 i aktivirati ga svojim korisničkim imenom i lozinkom @skole.hr.
Ne treba, a i nije moguće, aktivirati Office 2016.

Kako instalirati MS Office na opremu Samsung Tablet? 

Na tabletu je potrebno odabrati ikonicu Microsoft Apps koja sadrži sve programe iz Office paketa. Ako korisnik želi koristiti npr. Excel, treba kliknuti na ikonicu Excel nakon čega će se automatski pokrenuti instalacija sa Samsung Store-a. Prilikom instalacije treba samo kliknuti na “Next“.

Kako postaviti pristupnu točku (hotspot) na prijenosnom računalu?
Pretvorite prijenosno računalo sa sustavom Windows 10 u mobilnu pristupnu točku tako da zajednički koristite internetsku vezu s ostalim uređajima putem Wi-Fi veze. Zajednički možete koristiti Wi-Fi vezu, Ethernet ili mobilnu podatkovnu vezu. Ako prijenosno računalo ima mobilnu podatkovnu vezu i zajednički je koristite, koristit će podatke iz podatkovne tarife.
  1. Odaberite tipku Start , zatim odaberite Postavke  > Mreža i internet > Mobilna pristupna točka.
  2. Za mogućnost Zajednički koristi internetsku vezu s odaberite internetsku vezu koju želite zajednički koristiti.
  3. Odaberite Uredi > unesite naziv nove mreže i lozinku > Spremi.
  4. Uključite mogućnost Zajednički koristi internetsku vezu s drugim uređajima.
  5. Da biste se povezali s drugim uređajem, idite na Wi-Fi postavke na tom uređaju, pronađite naziv svoje mreže, odaberite ga, unesite lozinku, a zatim se povežite.
Kako promijeniti inicijalnu lozinku na prijenosnom računalu?

Prema Microsoft sigurnosnoj politici, istek lozinke je postavljen na 90 dana. Nakon isteka 90 dana, operativni sustav traži zamjenu/postavljanje lozinke.

Na prijenosnim računalima lozinka inicijalno nije postavljena, stoga je dovoljno polje “Lozinka” ostaviti prazno i proizvoljno unijeti novu lozinku.

Kako promijeniti lozinku?

Prema Microsoftovoj sigurnosnoj politici, svakih 90 dana potrebno je promijeniti lozinku na laptopima koji su zaprimljeni u sklopu projekta e-Škole. Prije navedenih uputa u nastavku, preporučljivo je pokušati izvršiti prijavu u računalo s lozinkom @skole.hr korisničkog računa.

Ako navedeno ne pomogne, uputili bismo na jednu od sljedećih stranica na kojima je objašnjeno kako se može ponovno postaviti lozinka koristeći razne metode i alate:

  • https://support.microsoft.com/en-us/help/4028457/windows-10-reset-your-local-account-password
  • https://support.microsoft.com/en-us/help/4490115/windows-change-or-reset-your-password

Također, mogu pomoći i sljedeći linkovi:

  • https://www.howtogeek.com/222262/how-to-reset-your-forgotten-password-in-windows-10/
  • https://www.top-password.com/knowledge/reset-windows-10-password.html

Ako nijedna od navedenih opcija ne riješi poteškoću, potrebno se javiti na helpdesk@skole.hr.

Kako promijeniti pozadinu na prijenosnom računalu?

Pozadinu radne površine moguće je promijeniti uz kratak postupak:

  1. Tipka Windows + R (ili u tražilicu upisati Run/Pokreni) > Upisati msc > OK > User Configuration > Administrative templates > Desktop > Desktop > Desktop Wallpaper > otvori se novi prozor > odabrati Not Configured > Apply > OK
  2. Odjava s računala i ponovna prijava (Log off + Log on)
Koliko traje jamstvo za prijenosna računala isporučena u II. fazi programa e-Škole?

Trajanje jamstva:  

  • na prijenosna računala dobivena u ovoj fazi projekta  – 5 godina 
  • na bateriju u laptopu i računalne miševe – 1 godinu 
  • na torbe se ne izdaje jamstvo 

Općenito

Gdje je moguće pronaći vremenski plan projeka e-Škole?

Vremenski plan projekta e-Škole može se pronaći na web stranicama projekta, odnosno na poveznici: https://www.e-skole.hr/vremenski-plan/.

Kako popravljati uređaje iz pilot projekta kojima je isteklo jamstvo?

U slučaju isteka jamstvenog roka, škola uređaj može popraviti u bilo kojem servisu. Također, KING-ICT može školi dostaviti ponudu za popravak uređaja. Prema dokumentu CDA0063 – Odluka o pravima i obvezama Škola i Osnivača u razdoblju održivosti projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)”:

“Škola i Osnivač će izvršiti popravak opreme o vlastitom trošku, sve u svrhu omogućavanja daljnjeg korištenja uređaja u skladu s njihovom namjenom i u svrhu postupanja u skladu s ciljevima Pilot projekta.

Ako se kvar/oštećenje ne može popraviti ili je pak popravak neisplativ uzimajući u obzir cijenu popravka, nabavnu vrijednost oštećenog/pokvarenog uređaja te tržišnu vrijednost novog uređaja, Škola ima obvezu u najkraćem mogućem roku izvršiti zamjenu oštećenog/pokvarenog uređaja novim uređajem identičnih ili boljih tehničkih specifikacija  uz očuvanje namjene opreme i svrhe Pilot projekta.

U slučaju nabave novog uređaja umjesto popravka postojećeg, Škola je dužna sastaviti zapisnik/izvještaj s priloženim fotografijama oštećenog uređaja i opisom događaja, odnosno obrazloženjem zamjene s novim uređajem u roku od 10 dana od zamjene uređaja.”

Kako prijaviti poteškoće s uređajem kojem traje jamstvo?

Potrebno je poslati sljedeće podatke na adresu elektroničke pošte helpdesk@skole.hr:

  • Ustanova:
  • Adresa ustanove:
  • Kontakt osoba:
  • Broj mobitela i mail adresa kontakt osobe:
  • Detaljan opis poteškoće:
  • Model:
  • Serijski broj uređaja:
  • Product No/ProdID: (ovo je potrebno samo za HP laptope, vidljiv je na naljepnici uz serijski broj uređaja)
Koja je namjena e-Škole bežične mreže?

Mreža e-Škole trebala bi se koristiti na način na koji je prvotno i napravljena, iako je pilot projekt e-Škole završio. U svakoj školi definirane su tri bežične mreže (3 SSID-a):

1. eSkole – služi za povezivanje tableta u STEM učionicama na bežičnu mrežu, odnosno za povezivanje uređaja koje koristi više različitih osoba
2. eduroam – služi za povezivanje učenika, nastavnika i ostalog osoblja na bežičnu mrežu, odnosno za povezivanje uređaja kojeg u pravilu koristi samo jedna osoba
3. guest – služi za povezivanje vanjskih posjetitelja i partnera na bežičnu mrežu

Na ovaj način moguće je pratiti mrežni promet.

Koliko traje jamstvo za opremu isporučenu u pilot projektu e-Škole?

Za opremu isporučenu u pilot projektu, temeljem sklopljenih ugovora o javnoj nabavi, CARNET je osigurao sljedeća jamstva:

  • jamstvo na sustav strukturnog kabliranja – vrijedi 25 godina od dana implementacije kabela;
  • jamstvo za aktivnu mrežnu opremu i licence – vrijedi 5 godina od dana isporuke;
  • jamstvo za računalnu opremu za prvih 20 škola u pilot projektu – vrijedi 60 mjeseci od dana isporuke, dok za preostalu 131 školu jamstvo na računalnu opremu – vrijedi 37 mjeseci od dana isporuke.

Za konkretan datum početnih rokova za gore navedena jamstv u pojedinim školama potrebno je obratiti se na adresu CARNET Helpdeska za podršku obrazovnom sustavu helpdesk@skole.hr.

Učenička oprema

Gdje je moguće preuzeti iso datoteku (IMAGE) windowsa 10 za tablet HP Pro 10EE G1 koje je škola dobila tijekom pilot projekta e-škole?

Na sljedećoj poveznici je posljednji IMAGE za tablete: https://carnet159.sharepoint.com/:u:/s/e-skole-instalacije/EXAl127tBHJEjvkSSwgVc0wBENX1rQ8yW1ACo7M33U4IUw?e=KbD09B

Kako instalirati MS Office na opremu HP Pro tablet?

Instalacija Office 365 na tablete i hibride:
Korisnici trebaju instalirati Office 365 i aktivirati ga svojim korisničkim imenom i lozinkom @skole.hr.
Ne treba, a i nije moguće, aktivirati Office 2016.

Kako instalirati MS Office na opremu Samsung Tablet? 

Na tabletu je potrebno odabrati ikonicu Microsoft Apps koja sadrži sve programe iz Office paketa. Ako korisnik želi koristiti npr. Excel, treba kliknuti na ikonicu Excel nakon čega će se automatski pokrenuti instalacija sa Samsung Store-a. Prilikom instalacije treba samo kliknuti na “Next“.

Najnovije teme

  • STP infografika
  • Pasivna mrežna infrastruktura pilot projekta
  • Cisco Meraki oblak

Popularne teme

  • HP ProBook 455 G7
  • Mrežni preklopnik
  • Meraki

CARNET Helpdesk za podršku obrazovnom sustavu

Telefon: +385 1 6661 500
E-adresa: helpdesk@skole.hr

Radno vrijeme: radnim danom od 8 do 20 sati

Kategorije

Hibridna računala (2) Konfiguracija mreže (5) Monitor s funkcijom dodira (2) Mreža (3) Mrežna oprema (8) Nadzor mreže (4) Nastavnička oprema (9) Pilot projekt (14) Prijenosna računala (6) Računalna oprema (1) ROC (1) STP općenito (4) Tableti (4) Učenička oprema (2) Učionička oprema (1) Veliki projekt (12)

Najnovije teme

  • STP infografika
  • Pasivna mrežna infrastruktura pilot projekta
  • Cisco Meraki oblak
  • Cisco Prime Infrastructure
  • Konfiguracija bežičnih mreža

Social

  • Facebook
  • Twitter
Izradu ove mrežne stranice sufinancirala je Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.
Sadržaj ove mrežne stranice isključiva je odgovornost CARNET-a.
EU logotip       ESIF logotip       EU logotip       EU logotip       CARNET logotip

© Sva prava pridržana 2025 STP TEST - CARNET
  • Naslovnica
  • Objava o privatnosti
  • Izjava o pristupačnosti
  • Kontakt